Josif Pančić

Школски развојни план

Почетком 20.века, у малом предаху од буна, ратова и разарања, Београд је, добивши неку нову животну снагу, почео убрзано да се развија као модеран град. Нове подигнуте грађевине освајају зелена пространства и Чукарице, која је почела снажно да расте и разраста у зелено крило младог Београда.

Баново брдо, које је добило име по књижевнику и дипломати Матији Бану, почело је на местима некадашњих ливада и њива, а на самом ободу Кошутњака, живо да се насељава и урбанизује. Ницале су многобројне кућице нових становника, прве генерације будућих нараштаја Чукаричана.

Управо у тој клими препорода младе државе и новог градског језгра, 1936. године на боку Пожешке улице, ударени су темељи, не само нове школе, већ и развоја школства у европски младом Београду. Лепотица школа, доминантно се издижући на зеленим обронцима изнад Саве, 1937. године отпочела је с радом као Државна народна школа „Матија Бан“, тада на броју 56. Није чудно да је своје име добила по Матији Бану, који је својим књижевним и дипломатским делом оставио снажан печат на развој Србије. Школа је својим културним и образовним значајем и архитектонским решењем била показатељ нових путева и стремљења младе државе.

За време Другог светског рата наставила је свој живот, али под другим именом - Осмољетка број 28. Чврсто утиснута у темеље, али и у свест становника Београда, школа је опстала и у тешким ратним околностима пркосећи времену и разарању.

Данас, након ратова, многих генерација, промена ... школа је и даље ту, исто толико лепа, чврста, већа, али и сад већ спој традисионалног и модерног, и под новим именом научника Јосифа Панчића, наставља своју мисију с којом је и започела свој живот.

Племените ствари не старе него само промене изглед,
често чак и лепше“ (Јован Дучић)

ИЗГЛЕД ШКОЛЕ 1970.ГОДИНЕ ("РОЗЕ ДАМА")

 

ЈОСИФ ПАНЧИЋ ДАНАС

У нашу школу данас иде 1315 ученика, распоређених у 48 одељења. Ту је и шест одељења продуженог боравка.
Наша школа има и 105 запослених радника: 24 учитеља, 39 наставника, 1 психолога, 1 педагога, директора, помоћника директора, 1 библиотекара, 1 медијатекара, стоматолога, 2 домара, 14 теткица, секретара, рачунополагача, благајника...

Ученици одлазе, а запослени остају. Ипак, често нам сврате и бивши ученици јер:

 


«Године пролазе, Панчић остаје!»

 

ШТА СВЕ ИМАМО

Осим ученика и запослених имамо:

30 специјализованих учионица и кабинета
2 фискултурне сале
свечану салу
библиотеку-медијатеку са 20 281 књигом од чега 16 481 припада ученичкој литератури а 3 800 припада стручној наставничкој литератури
зубну ординацију
кухињу са трпезаријом
књижару
106 рачунара
32 видео бима
25 штампача
27 графоскопа
8 телевизора
7 видео рикордера
26 касетофона
22 видео камере
13 скенера
3 фотокопир апарата
2 клавира
3 микроскопа
2 лаптопа
1 интерактивна таблa...

 

СПОЈ ТРАДИЦИОНАЛНОГ И МОДЕРНОГ У НАШОЈ ШКОЛИ

Године пролазе, а Панчић остаје...

Али трудимо се да ухватимо корак са временом и да «свака нова генерација долази у школу СВОЈЕ, а не наше младости».

Због тога:

  • уче се два страна језика – енглески од првог и француски од трећег разреда факултативно, а од петог обавезно;
  • имамо медијатеку и два информатичка кабинета;
  • информатика се учи као изборни предмет у кабинетима опремљеним по савременим стандардима;
  • стручном усавршавању наставника се посвећује посебна пажња јер је то битан чинилац у стварању модерне школе.

Стручним усавршавањем су обихваћени млађи наставници и сарадници, али и они са доста радног искуства. Преко 70% наставника је прошло обуку кроз семинаре:

  • Чувари осмеха
  • Учионица добре воље
  • Активно учење
  • Родна равноправност
  • Грађанско васпитање
  • Буквар дечјих права
  • Ми у реформи
  • Ромско дете и школа
  • Пројектни менаџмент у образовању
  • Кооперативно учење
  • Вештина комуникације
  • Програм за унапређење саобраћајног образовања београдских школа
  • Настава почетног читања и писања по комплексној методи
  • Подршка у вођењу Дневника евиденције ВОР-а и примена описног оцењивања у 1. разреду основне школе
  • Израда задатака за национална тестирања и испите
  • Школски програм и савремене методе у настави
  • Оснаживање руководећег тима у условима децентрализације
  • Читањем и писањем до критичког мишљења модул I и II
  • Буквар толеранције
  • Модуларни програм перманентне рачунарске обуке
  • Рад са децом и омладином са проблемима у понашању
  • Наставнк као креатор климе у одељењу
  • Како мислити другачије – интердисциппинарно? Подстицање дивергентног мишљења и тематско планирање редовне наставе
  • Летње и зимске школе страних језика, као и више стручних семинара везаних за методику рада из појединих наставних предмета
  • Подршка унапређивању образовно-васпитног рада и осавремењавању методологије рада у основној школи
  • Инклузивно образовање и индивидуално образовни план
  • Превенција и инклузија кроз форум - театар
  • Играти, певати, стварати плесом
  • Да код учитеља свако учи радосно и лако
  • Умеће комуникације
  • Филозофија са децом

 

УСПЕСИ НАШИХ УЧЕНИКА

Спој традиционалног и модерног резултирао је успесима које ова школа показује на такмичењима и то у свим научним дисциплинама на свим нивоима: општинском, градском, републичком и савезном.

Школска година Општинско такмичење Градско такмичење Републичко такмичење Савезно такмичење
МЕСТО МЕСТО МЕСТО МЕСТО
I II III I II III I II III I II III
1998/1999. 37 38 45 1 8 2     1      
1999/2000. 45 42 48 3 9 5 1 3 5      
2000/2001. 42 30 48 12 7 7 6 5 3     1
2001/2002. 41 36 47 9 8 7 3 1 4      
2002/2003. 30 34 51 5 5 9 2   5     1
2003/2004. 15 33 21 2 9 3 2         1
2004/2005. 31 41 37 7 5 5   1 1      
2005/2006. 46 47 34 6 8 21 1 1 2 Међуокружно такмичење
2006/2007. 31 44 44 6 13 4   1  
2007/2008. 32 48 53 6 4 10       МЕСТО
2008/2009. 44 43 53 4 7 13 3 1   I II III
2009/2010. 35 38 40 16 12 16   3 1 3 2 1
Такмичење из информатике „Програмер Јуниор 1 1        
2010/2011. 50 44 39 12

13

13 2 1 4      
1. место на републичком такмичењу из информатике "Програмер Јуниор"            
2011/2012. 59 33 30 12 9 19 1 4 1      
Драмска секција: Једна од пет, 1. НАГРАДА МЕЂУ 17 ЗЕМАЉА ЕВРОПЕ, организатор Инцест траума центар Београд, Савет Европе      
2012/2013. 34 51 47 14 15 8 4 2 1      
2013/2014. 38 39 45 7 12 14 2 3 1      
2014/2015. 27 41 34 12 19 22     2      

Наша школа се међу првима укључила у пилот пројекат увођења испита о познавању француског језика Delf (A1, A2, B1,B2) у школске установе. Пројекат је остварен као резултат сарадње Француске Амбасаде у Београду, Министарства просвете Француске и Министарства просвете Републике Србије. Стицањем диплома Delf, ученицима је омогућено лакше уписивање школа и факултета у Француској, земљама франкофоније и Европске Уније.

Школске 2011/2012. године ученици наше школе су на завршном испиту остварили најбољи резултат у Србији. Од максималних 40 поена наши ученици су остварили 32,42 (математика 15,47 и српски језик 16,95).

 

БИВШИ УЧЕНИЦИ – ПОНОС ШКОЛЕ

Поносни смо на успехе наших ученика и када они престану да буду ученици.

Многи од њих су постали познати у послу којим се баве:
песници Милован Данојлић, Драган Колунџија, Мирјана Стефановић, Милутин – Лујо Данојлић,
сликар Драган Мојовић,
вајар Драган Милеуснић,
оперски певач Владимир Јовановић,
виолиниста Сретен Крстић,
спортисти Станислав Караси, Ненад Стекић
један од осивача «Радости Европе» Донка Шпичек
глумац Виктор Савић
пијаниста Ирина Базик.

Ову листу немогуће је завршити, али морамо нагласити да је наша школа однеговала и много успешних чија имена нису позната широј јавности јер се не баве јавним послом, али њихова успешност није ништа мања због тога.

Жеља нам је да сви наши ученици постану зрели и одговорни људи, успешни у послу којим се баве.

Желимо им и личну срећу.

 

ЕВО КАКО СУ СНАГЕ, АЛИ И СЛАБОСТИ СВОЈЕ ШКОЛЕ ВИДЕЛИ (САДАШЊИ) УЧЕНИЦИ

СНАГЕ СЛАБОСТИ
  • у њој су учионице увек пуне ђака
  • у њој раде добри, стручни, захтевни и строги наставници
    који не поклањају оцене и који су посвећени послу

  • у њој стичемо много шира знања у односу на
    вршњаке из других школа

  • има добро опремљене кабинете, видео бим, рачунар
    и интернет
  • има богату библиотеку и медијатеку
  • има добре кабинете за информатику
  • има две сале за физичко васпитање са новом опремом
  • у дворишту имамо спортске терене, а само двориште
    је велико и лепо

  • велика је, широка и налази се на добром месту
  • учионице су опремљене новим намештајем,
    окречене и сређене

  • бројност ученика могла би да утиче на квалитет наставе,
    а школа нема просторних могућности за проширење капацитета
    у складу са интересовањем родитеља за упис
  • потребна су стална нова усавршавања
  • неки наставници имају високе критеријуме
  • нема интерактивних табли
  • стално су нам потребни нови наслови у складу са временом и
    интересовањима ученика
  • да се уведе више практичних вежби у предметима где је то могуће
  • ствара се велика гужва у свлачионицама
  • недовољно зелених површина
  • потребно је боље одржавање и обнављање школског инвентара
  • потребна је већа одговорност свих према чувању школског
    инвентара

 

МИСИЈА

Ми смо школа са традицијом али такође и школа која није ушушкана у њој, већ смо се трудили да се мењамо пратећи све промене у настави. Трудимо се да одржимо углед једне од најуспешнијих школа у граду, да уз квалитетно образовање пружимо ученицима услове за развијање критичког мишљења, одговорности и самосталности, а наставницима могућност усавршавања и напредовања.

Суштински задатак наше школе је да кроз образовно-васпитни процес и ваннаставне активности ученици усвајају знања из различитих области уз уважавање специфичних потреба сваког детета и њихових идивидуалних разлика.

Подстичемо и негујемо савремену наставу и позитивне људске вредности, припремајући децу за живот и дајући им богату основу у знању коју деца само надограђују у наставку школовања, захваљујући широком спектру усвојеног у школи.

Ученици наше школе одласком из ње као ученици, увек нам се радо врате као родитељи, што јасно говори о квалитету који имамо, а који се трудимо да одржимо, оснажимо и што је могуће више побољшамо.

УКРАТКО:

Ми смо "стара-модерна дама" - школа која прати и примењује све новине у образовању и настави користећи сва модерна технолошка достигнућа

Симбиоза смо младости и искуства, место где се негује љубав, хуманост, толеранција, пријатељство, разумевање између запослених и ученика и међусобно поштовање, подстичемо развој личности наших ученика, њихове индивидуалности, креативност, такмичарски дух, критичко мишљење и трудимо се да их оспособимо за формирање вредносних ставова у циљу сналажења у друштвеном окружењу.

 

 

ВИЗИЈА

  • Желимо да будемо школа која константно унапређује наставни процес, развија способности и интересовања ученика, јер пружамо велике могућности за стицање савремених и применљивих знања уз подршку њиховом личном развоју, а све то у складу са Конвенцијом о правима деце и Конвенцијом о људским правима.
  • Желимо да школа буде увек отворена, интерактивна, савремена, опремљена, окренута позитивним трендовима. Место где са осмехом на лицу, радо долазе и одлазе задовољни ђаци, наставници и родитељи.
  • Желимо да будемо школа у којој наставници и ученици заједно уче стварајући вредности које одговарају савременим и будућим изазовима и који својим радом и знањем промовишу значај одрживог развоја и инклузивног друштва.
  • Желимо да у наредном периоду одемо још корак даље у осавремењивању наставног процеса па ћемо се трудити да сваку учионицу опремимо интерактивним таблама које ће ученицима омогућити још савременији приступ учењу.

 

 

СТРУЧНИ АКТИВ ЗА ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ

Милан Бајић, директор
Весна Вујовић, медијатекар, руководилац Актива
Марија Николић, педагог
Катарина Танацковић, професор разредне наставе
Зоран Гаврић, професор разредне наставе
Радмила Жежељ-Ралић, професор разредне наставе
Драгана Јешић, помоћник директора, професор биологије
Миомир Ранђеловић, професор хемије
Даринка Одабашић, професор француског језика
Маја Марковић, професор разредне наставе
Сузана Милаковић, професор разредне наставе
Ивана Милисављевић, професор енглеског језика
Тамара Ољача, представник Савета родитеља

 

Ви сте овде: Почетна Настава Планови и правилници Школски развојни план